Sök Sök
Meny Meny

Logga in

- Anpassa textstorlek +

Ansökan

Syftet med ett ansökningsbrev är att skilja dig från mängden så att just du blir kallad till anställningsintervju.

Ett ansökningsbrev består i vanliga fall av ett personligt brev, en meritförteckning/CV och eventuella referenser och bilagor.

Kontakta arbetsplatsen

Ring gärna utsatt kontaktperson för den lediga tjänsten och skaffa information som gör det möjligt att skräddarsy din ansökan. Du kan på detta sätt också öka möjligheten att få komma på intervju.

Innan du kontaktar arbetsgivaren

  • Bestäm dig för de frågor du vill ha besvarade:
  • Arbetsuppgifter?
  • Kvalifikationskrav?
  • Något speciellt för tjänsten?

Under samtalet

  • Presentera dig själv
  • Ställ relevanta frågor
  • Beskriv dina egna kvalifikationer
  • Fråga om speciella intyg krävs, etcetera.

Rapportera fel på sidan





Kontrollfråga - fyll i fältet nedan med texten som visas i bilden *

Tipsa en vän om artikeln

Du vill spara följande sida som genväg

Ansvarig för sidan: Annette Wärme

Sidan senast uppdaterad: 2016-05-22 15.42

Dokument för nedladdning

Det har blivit ännu tydligare att skolan är en institution som bär demokratin och att utbildningen, både för elever och lärarstudenter, måste hålla en hög kvalitet. Lärarnas Riksförbunds ordförande Ås...