Sök Sök
Meny Meny

Logga in

- Anpassa textstorlek +

Tre lärarröster om läsning

Vad är det som gör att vissa elever har lättare för läsning än andra? Hur kan man som lärare hantera den stora spridning som finns i en och samma klass? Tre lärare pratar om läsningens betydelse, om elevers olika behov och om vad som krävs för att man ska lyckas.

Lärarnas Riksförbund har intervjuat tre engagerade lärare som undervisar i svenskämnet. De delar frikostigt med sig av sina tankar kring läsinlärnig och lästräning. På olika sätt  reflekterar de kring lärarrollen och rollen som inspiratör och i läsinlärningsprocessen.

  • Hur kan man som lärare inspirera och skapa intresse för läsning?
  • Vilka förutsättningar krävs för att lyckas med läsningen i skolan?
  • Hur skapar man en miljö som främjar läsning?
  • Vilka utmaningar har bokläsningen i en värld fylld av annan lättillgänglig underhållning?


Rapportera fel på sidan





Tipsa en vän om artikeln

Vänligen verifiera att du inte är en robot

Du vill spara följande sida som genväg

Ansvarig för sidan: Helena Linge

Sidan senast uppdaterad: 2014-09-26 17.05