Sök Sök
Meny Meny

Logga in

- Anpassa textstorlek +

Ansökan

Syftet med en ansökan är att skilja dig från mängden så att just du blir kallad till anställningsintervju.

En ansökan består i vanliga fall av ett personligt brev, ett CV, eventuella referenser och bilagor.

Kontakta arbetsplatsen

Ring gärna utsatt kontaktperson för den lediga tjänsten och skaffa information som gör det möjligt att skräddarsy din ansökan. Du kan på detta sätt också öka möjligheten att få komma på intervju.

Innan du kontaktar arbetsgivaren. Bestäm dig för de frågor du vill ha besvarade:

  • Arbetsuppgifter?
  • Kvalifikationskrav?
  • Något speciellt för tjänsten?

Under samtalet:

  • Presentera dig själv
  • Ställ relevanta frågor
  • Beskriv dina egna kvalifikationer
  • Fråga om speciella intyg krävs, etc.

Rapportera fel på sidan





Tipsa en vän om artikeln

Vänligen verifiera att du inte är en robot

Du vill spara följande sida som genväg

Ansvarig för sidan: Maria Westin Nilsson

Sidan senast uppdaterad: 2018-05-16 11.40

Ansvarig redaktör för sidan: Maria Reuterskiöld

En ny undersökning visar att alltför stor del av arbetsdagen för lärare i årskurs 1 till 6 ägnas åt annat än det som är direkt kopplat till undervisningen. Det är ett obegripligt resursslöseri med lär...